Touringcar huren?

Wilt u een touringcar huren voor een meerdaagse reis of een dagtocht voor uw vereniging, school, bedrijf of gezelschap? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

Ir. Wintgenstraat 3
6466 NE Kerkrade
info@slangentouringcars.nl

Neem contact met ons op

Veiligheid van onze touringcars

Al onze touringcars zijn voorzien van de diverse veiligheidssystemen, naast de verplichte veiligheidsgordels, ESP, ABS, ASR en brandmeld of blussystemen zijn onze touringcars ook voorzien van de nieuwste veiligheidssystemen zoals de Line Guard Assist, Emergency Brake Assist en Adaptive Cruise Control .

De Line Guard Assist is een rijbaanbewakingssysteem. Meer veiligheid in het verkeer door een nog nauwkeurigere rijstrookherkenning: met de nieuwste cameratechnologie controleert de LGS het aanhouden van de rijstrook nog betrouwbaarder dan ooit. Wanneer de bus over een wegmarkering rijdt zonder dat de richtingaanwijzers worden gebruikt, waarschuwt het rijstrooksysteem de bestuurder met een duidelijk geluidssignaal en helpt daarmee het gevaar van een ongeluk te minimaliseren.

De nieuwe generatie noodremassistenten EBA (Emergency Brake Assist - geavanceerd noodstopsysteem) maakt onze voertuigen nog veiliger en vermindert het risico op verkeersongevallen aanzienlijk. De nieuwe ontwikkeling combineert de informatie van de radarsensor vooraan op het voertuig met die van de camera achter de voorruit. Door de input van deze sensoren te combineren kan het systeem gevaarlijke situaties nog sneller en met grotere zekerheid herkennen om in geval van nood sneller een noodremmanoeuvre te activeren.

Het ACC-systeem kan zowel de rijsnelheid als de afstand tot het voorop rijdende voertuig binnen het kader van de vooraf ingestelde waarden zelfstandig aanpassen. Maar het kan pas worden ingezet vanaf een rijsnelheid van 25 km/h. Het belangrijkste gebruiksgebied is immers de ritten op auto- en snelwegen. De ACC-radarsensor met ca. 150 meter zicht registreert de afstand en de relatieve snelheid van voorop rijdende voertuigen op de eigen weghelft. De ACC-regeleenheid berekent aan de hand van de sensorgegevens, het eigen rijbaangebruik, de eigen snelheid en de bestuurdershandelingen de beste benaderingsstrategie en regelt het motorkoppel en het remmanagement (duur- en bedrijfsremmen). De snelheid, versnelling en vertraging van het voertuig wordt actief geregeld en daardoor wordt de afstand tot de voorganger aangehouden.

Verder zijn wij Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf gecertificeerd wat extra zekerheden geeft wat betreft veiligheid;

Als Keurmerk Touringcarbedrijf bieden wij extra garanties aan onze passagiers.

Deze garanties liggen op het gebied van de veiligheid en het afgesproken comfort van de touringcars, de vakbekwaamheid en de dienstbaarheid van de chauffeurs, de strikte naleving van de rij- en rusttijdenwetgeving en de naleving van de sociale voorschriften van de branche. Bovendien, om het zekere voor het onzekere te nemen, zijn deze touringcarbedrijven altijd meer dan adequaat verzekerd.

Door deze garanties nemen wij onze verantwoordelijkheid creëren wij een veilig gevoel bij onze opdrachtgevers. 

Onze kwaliteitseisen worden voortdurend gecontroleerd. Dit gebeurt door Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf (SKTB) in samenwerking met diverse onafhankelijke (overheids)instanties. Daaronder bevinden zich de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT, voorheen IVW), de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), de stichting STO voor de naleving van de CAO. 

 Voor meer informatie: http://www.sktb.nl